אנחנו מפרסמים מידי שבוע מאמר מעניין ומקורי בנושאי העיסוק העיקריים שלנו: מיניות, טנטרה, זוגיות והתפתחות אישית.

את המאמרים תוכלו לקבל, יחד עם עדכוני הפעילויות והסדנאות השוטפות שלנו אל תיבת המייל שלכם. הניוזלטר נשלח אחת לשבוע.

על מנת לקבל את המאמרים והעדכונים... לחצו כאן!


לחצו על הכותר על מנת לקרוא את המאמר הרצוי.

📿🎹 חרוזים מרגעים קטנים של אושר 👨‍👦😍

למען הסר ספק ובלבול, הפוסט הזה נכתב לפני שנים רבות, מספר ימים לפני פטירתו של אבי.
הוא מכיל מסר כל כך חזק מבחינתנו, שהחלטנו לשלוח אותו שוב.

ימים לא קלים...

אבא שלי מאושפז בבית חולים כבר שבועיים וחצי, מונשם. זו תקופה ממש מאתגרת והתחושה בלב כבדה מאד. הצל הכבד שמוטל על חייו, כשהדבר הבסיסי ביותר לחיי אדם, הנשימה, מפסיק להיות טריויאלי כל כך. כשמונשמים אי אפשר לדבר בכלל, וסף התסכול עולה פלאים.

שבועיים וחצי של סבל גדול. לאבא לא היתה סבלנות לכלום. כאבי ראש וכאבי גב חמורים שתקפו אותו מהשכיבה הממושכת, הידיעה שהוא נמצא בסכנת חיים מיידית, כל אלה התישו אותו. אנחנו, אמא ושלשת הילדים, התחלפנו במשמרות של 24/7 לצידו. ביום שישי האחרון הוא היה עייף, מותש, וישן רוב היום. ישבתי לידו והקשבתי למוזיקה ביוטיוב דרך הטלפון החדש. בשעת ערב מוקדמת הוא התעורר. ניגשתי אליו מחייך וסיפרתי לו שבדיוק הקשבתי לגלן גולד מנגן את הקונצ'רטו החמישי של בטהובן לפסנתר "הקיסר". ידעתי שהוא מאד אוהב את היצירה הזו והצעתי לו להאזין. הוא מייד הניד בראשו ל"לא". לא התעקשתי והמשכתי לפטפט איתו במונולוג. אחרי כמה דקות, ביקש את לוח הכתיבה. שמתי בידו את העט והוא כתב לי "נגן את גלן גולד".

גלן גולד ומגע הקסם

שמתי את האזניות באזניו, ושוב הורדתי מהיוטיוב את הקונצ'רטו. לפתע, השתנתה ארשת פניו מקצה אל הקצה. הוא חייך עד כמה שיכל. הצלילים הקסומים עשו את שלהם. הוא החל לנגן באצבעותיו על פסנתר בלתי נראה והחל לנצח על התזמורת בהתלהבות. דמעות של אושר עלו בעיני. אחרי ימים ארוכים של סבל, יכולנו סוף סוף לחוות יחד רגעים קטנים של אושר. עמדתי כך שעתיים וחצי עם הטלפון ביד, עובר מבטהובן למוצרט ועוד...

במיטה לידו, שוכבת סבתא אתיופית, נראית בת למעלה מ 90. גם היא היתה מונשמת, ועכשיו כבר ישבה במיטה בלי מסכת חמצן. חבורת נכדים מטפלת בה במסירות, מאכילה אותה את הארוחה המוצקה הראשונה, והנכדה מחייכת אלי בביישנות ומסבירה: "היא לא רגילה לאוכל של הארץ, יש לנו אוכל מיוחד". וכולם מתבוננים בה בשמחה והערצה עם כל ביס שנכנס. כן, רגעים קטנים של אושר.

המחרוזת הגדולה של החיים

בבית, חלקתי את הרגעים היפים האלה עם אפרת. חשבנו לנו איך כל אחד משחיל לעצמו את החרוזים במחרוזת של חייו. לכל אחד מאיתנו החיים מספקים קופסה ענקית עם חרוזים מכל הגדלים והצבעים. חרוזים של כעס ויאוש, חרוזים של שנאה ואכזבה, חרוזים של תקווה אהבה וחיבה, ויש חרוזים מיוחדים, החרוזים של רגעי האושר הקטנים. לכל אחד יש את הקופסה שלו. כל אחד יכול לבחור לו אילו חרוזים הוא נוטל מהקופסה שלו, ולהשחיל אותם במחרוזת של חייו. יש מי שנוטל חרוזים בלי כל הבחנה, ויש אפילו את אלה שחושבים, אפילו בטוחים, שהם לא יכולים לבחור את החרוזים. זה "מישהו אחר" בוחר עבורם והם חייבים להשחיל.

ואנחנו, מצאנו את עצמנו אספנים כרוניים. אוספים רגעים קטנים של אושר. חורזים אותם אחד לאחד. גם כשהכל סביב נראה עגום, אנחנו מחפשים בכח כל חיוך, כל ניצוץ במבט.

אתמול היינו בהצגת בכורה של הבן במסגרת בחינות הבגרות במגמת תאטרון, והלב נמלא גאווה. שוב רגעים קטנים ומיוחדים של אושר, והבוקר, הודיעו לנו שאבא כבר לא מונשם, כבר נושם בכוחות עצמו ומדבר... וכל כולו מלא אושר על המצב החדש.

למשוך אלינו טוב ואושר

חיברנו אחד לאחד ועוד אחד וקלטנו בעוצמת יתר את מה שאנחנו יודעים ומלמדים זה זמן רב, זה חוק המשיכה בהתגלמותו. כשאנחנו מרשים לעצמנו להתמקד בשלילי, אנחנו מושכים אלינו עוד ועוד ממנו. איך אומרים הבריות: "צרות באות בצרורות". במהלך השבועיים וחצי שחלפו הרשינו לעצמנו לשכוח את זה, וככל שהתמקדנו כולנו, המשפחה, בסבל של אבא ובמצב הרפואי הקשה, הלכו העניינים והחמירו ובכל פעם ניחתה מכה חדשה, וכשמתעקשים בכח לאסוף שוב את חרוזי האושר, הם ממלאים שוב את הקופסה וקל כל כך למצוא ולבחור אותם.

אז תזכרו תמיד, בכל רגע ורגע שחולף, גם כשהכל נראה קשה ואפילו אבוד, אל תוותרו לעצמכם - חפשו את אותם רגעים קטנים של אושר, הם נמצאים שם תמיד תמיד, זה רק אנחנו ששוכחים או לא רוצים לראות. תזכרו תמיד, שהם כמו מגנטים קטנים, החרוזים הללו, של האושר. תבחרו ותחרזו לכם את המחרוזת היפה של חייכם.

בואו לאסוף לעצמכם רגעים יפים של אושר ביום חמישי הקרוב.
יש לנו סדנה נפלאה "לגעת באהבה" שבה תלמדו ותחוו שעות יפות של מגע קשוב נכון ומדוייק מבני זוגכם. תלמדו את סודות המגע המודע ותבטיחו לעצמכם המון רגעי אושר צרוף, כי תקבלו ממש מתנה נפלאה לחיים.
פרטים נוספים והרשמה דרך דף הסדנה. מחכים לכם!

ולמי שרוצה להנות ממוזיקה באמת יפה, הנה הקונצ'רטו החמישי לפסנתר ותזמורת "הקיסר" מאת בטהובן בביצועו של גלן גולד.

חלק ראשון

חלק שני

מוקדש לזכרו של אבי שומר 1931-2012, האיש שהרבה בזכותו אני מי שאני היום.

אבי שומר 1931-2012, אבא שלי, האיש שהרבה בזכותו אני מי שאני היום
#בן_ואפרת #אבי_שומר #אברהם_שומר #בטהובן #גלן_גולד #הקיסר #קונצ'רטו #אושר #בחירה

🎂🍰 תרגול קטן על שקרים ועוגות ☕🥮

בואו נעשה תרגיל קטן...

דמיינו לעצמכם זוג אנשים, אולי אפילו שאינכם מכירים, אתם מזמינים אותם לשבת איתכם ולהכנס לשיחה אינטימית על נושא מאתגר מאד. מה שהם לא יודעים זה שיש לכם כוחות קסם. יש לכם היכולת לראות את כל מה שהם מסתירים זה מזה.

הם פותחים בשיחה נוקבת על נושא כאוב, אולי משוחחים על פחדים שלהם, אולי על בגידה, אולי משהו שקשור במיניות או במאוויים כמוסים. אתם קולטים פתאום שמישהו מהם משקר, מסתיר משהו, והשיחה נמשכת, ועכשיו בן הזוג השני משקר במצח נחושה. המצב הולך ומתדרדר, זה הופך כבר לוויכוח, חוסר הבנה. הטונים מתחילים לעלות ולצרום,

מתחיל להיות לא נעים. השקרים שהם מסתירים, גלויים לעיניכם, אתם יודעים את כל האמת. אם לא די בכך, גם ברור לכם, שאם הם היו בשקיפות מוחלטת וללא שקרים, הם היו מבינים זה את זה מעולה ומרגישים טוב. די מתסכל, נכון???

הפתעה!!!

מי הם אותו זוג אנשים???

הפתעה!!! זה אתם.

לא, לא אתם כזוג, כל אחד ואחת מכם, מאיתנו, כולנו. כל אדם חי את אותה זוגיות מוזרה, מי יותר ומי פחות. אצל כולנו יש בן א' ו(לפחות) בן ב', אפרת א' ואפרת ב', יוסי a, יוסי b (ולפעמים גם יוסי c דוחף את האף) שולה 1 ושולה 2. בקיצור, אתם כבר מתחילים לקלוט את הרעיון נכון?

קשקשת ברשת...

כולנו מנהלים דו שיח עם עצמנו, ואצל כולנו, משה ב' או מירב 2 תופסים תפקידים שונים ומשונים. פעם הם שופט הבג"ץ ופעם הם מבקר המדינה או השוטר, פעם הם הדיאטנית ולפעמים אפילו הרב הראשי (ספרדי או אשכנזי, תבחרו :)

מה שלא יהיה, הם כמעט תמיד לא נעימים לנו, מציקים כאלה. יש לנו איתם מערכת יחסים, לעיתים סבוכה ביותר. הם עושים לנו רעש בראש, אבל הגרוע מכל - הם גורמים לנו לשקר. השקרים האלה הם השקרים שאנחנו בעצם משקרים לעצמנו.

לארועים חגיגיים (ולשמחתנו יש לא מעט), אפרת אופה עוגת שוקולד מאד טעימה לפי מתכון שקיבלה מאחותה. העוגה הזו כבר הפכה אצלנו למותג, אפרת כבר יכולה להכין אותה בעיניים עצומות תוך כדי שינה. פעם, לפני שנים רבות, כשהעוגה הזו היתה נמצאת במקרר, לבן לא היה שקט נפשי עד שהיא היתה נגמרת.

אני רק מיישר אותה...

כיום זה כבר שנים לא כך, אבל פעם, כך בן היה מספר:
אני בד"כ אדם עם משמעת עצמית די גבוהה, אבל מי שהיה אצלנו בסדנאות, ובייחוד בסדנאות המתקדמות 😉, יכול היה לראות, שיש בגופי חלקים שבהם מתחת לעור, יש שכבות של עוגת שוקולד בלתי נראית 🤣 החלקים העודפים האלה מפריעים לי מאד, לא רק ויזואלית, אלא גם בתפקוד הגופני, כשאני מתכופף, רץ וכדומה.

לאחרונה היו אצלנו לא מעט ארועים משמחים, והיו במקרר לא מעט עוגות שוקולד, כאלה שאפרת אופה. קלטתי את עצמי פשוט משקר לעצמי במצח נחושה, ממש כמו ילד קטן שגונב מטבעות מהארנק של אמא... אני מכין לי כוס תה בשעת ערב, ומוציא את המגש עם העוגה כדי לקחת פרוסה, לגיטימי פעם בכמה זמן, לא?

אני מתבונן בעוגה, ודבר ראשון מחפש איפה ציפוי השוקולד הכי עבה. משם אני פורס פרוסה ושם בצלוחית (שקר מס' 1). אז, תוך כדי הכנת התה, אני פורס רצועת בונוס דקה ואוכל (שקר מס' 2), ואח"כ עוד אחת... ובסוף יוצא שאכלתי שתי פרוסות. (שקר מס' 3)

אחר כך, אני כבר נותן לעצמי לגיטימציה שזה יהיה, לא רק עם התה של הערב, אלא גם עם התה של הצהריים (שקר מס' 4) ולאט לאט יש יותר ויותר פרוסות. כשאני חוזר מריצה (האמת, די ארוכה ושורפת די הרבה קלוריות), אני משכנע את עצמי שבגלל ששרפתי כל כך הרבה קלוריות, אני יכול להרשות לעצמי לאכול עוד קצת עוגה (שקר גס מס' 5). וכך זה ממשיך והולך ומתפתח, עד שקלטתי את עצמי בשקרים האלה כל כך חזק, שבחרתי שזה יהיה הסוף לעניין.

עבודה בעיניים...

אנחנו מזמינים אתכם להתבונן לעומק, לשאול: איפה אני מרמה את עצמי? איפה השקרים שאני מספר/ת לעצמי? לעיתים השקרים האלה לא כל כך גלויים כמו בעניין עוגות שוקולד.

המפתח הוא השיחות הפנימיות שאנחנו מנהלים עם עצמנו, עם השופט הפנימי שלנו, עם מבקר המדינה שלנו, איפה אנחנו משקרים להם? מה אנחנו מנסים להסתיר מהם? (שזה בעצם להסתיר מעצמנו, לשקר לעצמנו). יש הרבה סדנאות על השופט הפנימי והמבקר הפנימי, ובסדנאות האלה, בד"כ בעלי התפקידים האלה, סופגים חרופים וגידופים, עושים הכל כדי להנמיך להם את הראש, כי הם מקבלים מקום נכבד מידי אצל כולנו. זה באמת נכון, אבל יש להם תפקיד נכבד לחבר'ה האלה, הם שומרים עלינו, עוזרים לנו להשאר על הדרך שבחרנו לנו. אז כשאנחנו קולטים את עצמנו משקרים להם, נדלק רמזור אזהרה אדום מהבהב 🚦.

כשאתם קולטים שקר שכזה, תבחרו לבחון אותו בשקיפות מול עצמכם, וזה עוזר גם להביא בנושא הזה שקיפות מול בן/בת זוג, או מול חבר/חברה קרובים וטובים. עוד אוזן קשבת ולב אוהב, עוזרים לנו להפטר מהשקרים, להיות יותר נאמנים וכנים עם עצמנו, לחיות טוב יותר.

קלטתם את עצמכם מתמודדים עם שקר עצמי קטן (או גדול)?
לא מצליחים להתמודד ולהפסיק?
מתסכל?
אנחנו יכולים לעזור!!!
ווטסאפ אחד ואתם יוצאים לדרך חדשה.
אל תחשבו פעמיים. מגיע לכם טוב!


#בן_ואפרת #התפתחות_אישית #שקרים #הסתרות #הכחשה #עבודה_בעיניים #שקר_עצמי #עוגת_שוקולד #השופט_הפנימי #מבקר_המדינה

📖👻 ספר שמשנה חיים - מסע הנשמות 👻📖

הספריה שלנו נפתחת

מידי פעם בפעם נכניס אתכם לספריה שלנו.
כל אדם צריך שתהייה לו ספרייה מכובדת.
לא רק של ספרי קריאה, אלא של ספרי התפתחות,
רוחניות והדרכה. ספרים שמלמדים, שמעצימים,
ספרים שמורים דרך ומביאים לשינוי.

"קראו את כל הספרים"
אמר המאמן הגדול ג'ים רון,

"אין תחליף לכך.
אם תכנסו היום לספריה שלי תאמרו -
זו ספריה של תלמיד רציני....
אין פלא שהיא אמא מצליחה ויודעת את התשובות עבור משפחתה,
אין פלא שהוא אדם חזק,
תראו את הספריה שלהם...
לא קראתי את כל הספרים בספריה שלי,
אבל אני מרגיש חכם יותר רק מלהכנס אליה :-)
לפחות הייתי חכם לקנות אותם."

אז, ברוכים הבאים לספריה של בן ואפרת.

המפגש הראשון...

בן מספר:
לפני הרבה שנים, לימדתי באוניברסיטה.
באחד הימים נכנסתי לחנות האקדמון לקנות משהו.
כהרגלי, נדדתי ישר אל מדפי הספרים העמוסים. התמקדתי כתמיד במדפים של ספרי ההתפתחות האישית והרוחניות. ידי נמשכה אל אחד הספרים.
קראתי את הכותרת "מסע הנשמות - תיאור החיים בין הגלגולים" הסקרנות התעוררה בי. פתחתי והתחלתי לקרוא בספר.

"מטופל: או אלוהים! יכול להיות שמתתי?
אני רואה שגופי מת - אני יכול לראות אותו מתחתי-
אבל אני מרחף... אני יכול להביט מטה אל גופי
ששוכב במיטת בית החולים. כולם מסביבי חושבים שאני מת,
אבל זה לא נכון. אני רוצה לצעוק, היי, לא מתתי!
זה כל כך מדהים... האחיות מכסות את ראשי בסדין...
אנשים שאני מכיר בוכים, אני נחשב למת, אבל אני עדיין חי!
זה מוזר, מפני שגופי מת לגמרי אבל אני מרחף מעליו. אני חי!"

רעד חלף בכל גופי ואת עורי אחזה צמרמורת.
שכחתי מההרצאה שהייתי צריך להכין לסטודנטים שלי, שכחתי איפה אני נמצא, מה השעה ובאיזה עולם אני חי. עמדתי שם ליד מדף הספרים, קורא בשקיקה, בולע את המילים.
ככל שנמשכה הקריאה התרגשתי יותר ויותר, חשתי שאני עומד בפני משהו גדול.
חזרתי הביתה עם הספר בידי ומלא התלהבות, חלקתי עם אפרת את ההתרגשות הגדולה שכמובן אחזה גם בה מייד.

בימים שלאחר קניית הספר, היינו נוסעים יחד לכל מיני מקומות ואפרת היתה קוראת לשנינו בספר בקול רם. כך יכולנו לעבור את החוויות של קריאת הספר ממש יחד. התרגשנו יחד, חלקנו יחד תובנות והעלינו שאלות לשיחה וחקר.

נפתח בפנינו עולם חדש ומיוחד אודותיו כלל לא ידענו.

מי הוא דר' מייקל ניוטון?

דר' מייקל ניוטון הוא פסיכולוג שהשתמש בהיפנוזה ככלי לסייע למטופליו להשתחרר ממצבי טראומה ודפוסי התנהלות. הוא היה מחזיר אנשים לזכרונות ילדות בעזרת ההיפנוזה.
במהלך העבודה, הוא גילה שישנם מקרים בהם הוא צריך להחזיר מטופלים גם לגלגולים קודמים על מנת לשחרר טראומות. הגלגולים הקודמים, כמו גם זכרונות הילדות והחיים הנוכחיים שמורים בתת המודע, אליו ניגשים בשעת ההיפנוזה.
מה שריתק את דר' ניוטון היה מה קורה לאחר שאדם מת, ועד שהוא מגיע לגלגולו הבא.
העניין החל כאינטלקטואלי גרידא, אך עד מהרה הוא למד שמה שקורה בין הגלגולים, חשוב עבור ריפוי המטופל אולי אף יותר ממה שקרה בגלגול זה או אחר.

הוא החל לחקור את מטופליו שהיו שרויים תחת היפנוזה, מה קרה להם מרגע שמתו עלי אדמות ועזבו את גופם.
לתדהמתו, המטופלים כולם דיווחו על חוויות דומות ועל שלבים דומים בהתנהלות.

התברר שיש חיים שלמים שמתנהלים בין הגלגולים, עד כדי כך, שבעצם, החיים האמיתיים מתנהלים בין הגלגולים, ואילו החיים על פני האדמה הם רק גיחות לימוד.

לאחר עשר שנות מחקר עם מאות מטופלים, אסף דר' ניוטון את העדויות המשמעותיות ביותר ואת הסברי המקרים ואגד אותם בספר "מסע הנשמות"

המסע המדהים

הספר מתאר מסע מדהים ונעים שעוברת הנשמה, מהרגע בו היא יוצאת את הגוף המת ועד שהיא נולדת מחדש בגוף אחר.
מסתבר שממש עורכים לנשמה קבלת פנים, היא עוברת טיהור אנרגטי, פגישה מחודשת עם הנשמות התאומות שלה ועם המדריכים הרוחניים שלה.
היא מתחברת מחדש אל קבוצת הנשמות שלה ומנתחת יחד עם המדריכים שלה את החיים הקודמים. לומדת ומבינה את השיעורים, את ההצלחות, את הטעויות, היא בוחרת יחד עם המדריכים את מהלך החיים הבאים.

ידעתם פעם שיש נשמות גבריות ונשיות?
ידעתם שנשמה יכולה לחיות בעת ובעונה אחת ביותר מגוף אחד?
ידעתם שנשמות שנמצאות בחיים שבין הגלגולים, מתאמנות ביכולת הבריאה?

מה היה הספר הזה עבורנו?

הספר הזה היווה עבורנו מפתח מדהים להבנת עולם הנשמות, להבנה של המון תופעות.
הספר התחבר לנו באופן מושלם להמון דברים שלמדנו מעולמות הטנטרה, הבודהיזם והקבלה.
מה שיכולנו לומר ללא ספק הוא שזה ספר ש"מסדר את הראש".
זו גם היתה התגובה הרווחת מכל מי שקרא בהמלצתנו את הספר.
יכולנו פתאום להסביר תופעות שונות כמו "דה ז'אוו" והן התקשרו לנו בהיגיון רב עם התיאורים שמופיעים בספר.
יכולנו להבין לעומק את מה שקורה לנו באותו מבט בעיניים, שאנחנו מתרגלים בעצמנו ומלמדים בכל מפגש וסדנה שלנו.

הנה ציטוט מהספר:

"דר' נ: האם אתה ורחל מביטים זה בזה כפי שבני האדם עושים זאת?
מ: (בהיסוס) בערך... אבל אחרת. אנו רואים את הנפש שמאחורי העיניים, מפני שזה הדבר שאנו מתייחסים אליו בחיינו בעולם הזה. כמובן שאנו יכולים לעשות את אותו הדבר כבני אדם...
דר' נ: מהו הדבר שאנו יכולים לעשות עם עינינו בעולם הזה שניתן לעשותו גם בעולם הרוחות?
מ: כאשר אנו מביטים בעיניו של אדם מסויים - אפילו אנשים שזה עתה פגשנו - ומזהים ניצוץ שהכרנו קודם... זה אומר לנו משהו עליהם. כבני אדם איננו יודעים מדוע - אבל הנשמה זוכרת."

יכולנו להבין לעומק את המשמעות של הסכמים בין נשמות, ולמה אנשים מסויימים חוברים במהלך חייהם זה לזה.
הספר לוקח את הקורא במסע מרתק מרגע המוות עד רגע הלידה מחדש, ומתאר גם את התהליך המורכב והמופלא של בחירת החיים, בחירת סביבת החיים וההורים (כן, כן אנחנו בוחרים אותם), בחירת הגוף בו נחייה ועוד.

בקיצור - רוצו לקנות ולקרוא

מאת דר' מייקל ניוטון. מסע הנשמות - תיאור החיים בין הגלגולים"
כמו שאמרנו, הספר הזה הוא תוספת נכבדה למדף הספרים שלכם.
הספר יצא בהוצאת אור-עם שהיא הוצאת ספרים שהוציאה לאור המון ספרי רוחניות והתפתחות אישית. עוד תשמעו עליה הרבה. דאנאקוד 39-5871

"מסע הנשמות - תיאור החיים בין הגלגולים"
מאת דר' מייקל ניוטון.

זהו ספר ראשון בסדרה בת שלושה ספרים. כל אחד מרתק יותר מקודמו.
נשמח לשמוע מכם חוויות ורשמים אחרי שתקראו את הספר.


#בן_ואפרת #הספריה#של_בן_ואפרת #המלצה_על_ספר #ג'ים_רון #מסע_הנשמות #מייקל_ניוטון #גלגולי_נשמות #החיים_שבין_הגלגולים #רוחניות #קשר_נשמתי #הסכמי_נשמות